خروج-آب-از-اگزوز4

علت خروج آب از اگزوز خودرو

خروج آب از اگزوز خودرو

علت اصلی خروج آب از اگزوز خودرو چیست؟ اگر این عمل در هوای سرد رخ بدهد عادی است و عیبی ندارد. چون هنگام خروج بخار از اگزوز خودرو بخصوص در هوای سرد اگزوز سرد بوده. ولی بخار خروجی از موتور خودرو گرم بوده و با برخورد به منبع سرد خودرو حالت معیان (تبدیل بخار به آب) اتفاق می افتد. که امری طبیعی و عاری است.

اما در صورتی که چکه کردن اب از لوله اگزوز در هوای گرم اتفاق بیافتد. دو علت می تواند داشته باشد اول اینکه واشر سرسیلندر خراب باشد. که با تعویض واشر سر سیلندر این عیب رفع خواهد شد. دوم اینکه سر سیلندر ترک خورده یا تاب برداشته باشد. که در این صورت سرسیلندر به تراشکاری احتیاج دارد. توجه داشته باشید در صورت سوختن واشر سر سیلندر و یا ترک خوردن سیلندر اشکال دیگری نیز در ماشین مشاهده خواهد شد. و گرم شدن بیش از حد موتور و ایجاد حباب در آب رادیاتور می باشد.

رطوبت هوا

خروج آب از اگزوز اگر در فصل زمستان اتفاق بیفتد. می‌تواند مسئله‌ای عادی باشد که برای تمامی خودرو‌ها در فصل زمستان رخ می‌دهد. خروج آب از اگزوز در زمستان به این دلیل است که زمانی که خودرو در حالت خاموش باشد. برای مدت زمان چند ساعت، اگزوز خودرو سرد می‌ شود و زمانی که خودرو روشن می‌ شود در محفظه تولید نیروی خودرو، گرما تولید می شود. و از طریق اگزوز خارج می‌ شود.

زمانی که گرما از اگزوز سرد خودرو عبور می‌ نماید به دلیل رطوبتی که در هوا وجود دارد. و همچنین رطوبتی که وارد اگزوز خودرو شده است. عمل میعان (تبدیل گاز به مایع) اتفاق می‌ افتد. و باعث خروج آب از اگزوز خودرو می‌ شود. اما پس از گذشت چند دقیقه این عمل میعان متوقف شده و دیگر آبی از اگزوز خودرو خارج نخواهد شد.

خروج-آب-از-اگزوز

ایجاد مشکل در سر سیلندر، واشر سر سیلندر و محفظه احتراق

دلیل دیگری که می‌ تواند باعث خروج آب از اگزوز خودرو شود، ایجاد مشکل در واشر سر سیلندر، سر سیلندر و محفظه احتراق خودروست که حتما باید بررسی شود.

زمانی که واشر سر سیلندر می‌ سوزد، باعث ورود آب به سر سیلندر خودرو می شود. که بسیار آسیب رسان است و باید حتما تعویض شود.

همچنین سر سیلندر خودرو اگر دچار شکستگی یا ترک شده باشد. باعث ورود آب به سر سیلندر خودرو می‌ شود که آن عامل نیز موجب خروج آب از اگزوز خودرو می‌ شود که باید سر سیلندر خودرو توسط مکانیک حتما بررسی شود. و تعویض گردد. و در صورت امکان تعمیر شود.

محفظه احتراق خودرو نیز اگر آسیب دیده باشد. از ورود هوا به محفظه جلوگیری می شود. که در اثر عمل احتراق، آب تولید شده. و از اگزوز خودرو خارج می‌ گردد و باید فورا تعمیر شود.

نکته: در تمامی این موارد باید از این موضوع مطمئن شوید که مایع خروجی از اگزوز خودرو، «آب» است. اگر بنزین یا روغن باشد حتما علت دیگری دارد. که باید بررسی شود.

تشخیص مایع خروجی از اگزوز ماشین

یکی از بهترین راه‌ ها برای اینکه مطمئن شویم مایع خروجی آب است. یا ماده دیگر، این است که رنگ دود خروجی از اگزوز خودرو را به دقت مشاهده کنیم.

دود سفید خروجی نشانگر آب است. دود آبی یا خاکستری نشانگر روغن در سیستم احتراق خودرو است. و دود سیاه نشانگر نرسیدن هوا به محفظه احتراق و انجام نشدن عمل احتراق است.

البته در فصل‌ های سرد، هنگام روشن کردن خودرو، دود سفید خروجی از اگزوز خودرو به دلیل سردی هواست. و حتما بعد از چند دقیقه این دود محو می‌ شود.

خروج-آب-از-اگزوز-3

خروج بخار آب از اگزوز وقتی موتور گرم است

موتور های جدید طوری طراحی شده اند که وقتی روشن می شوند. در حداقل زمان گرم شوند تا روغنی که در کانال های آن در جریان است. زودتر به دمای کاری رسیده است. و مهم ترین وظیفه خود را که روانکاری است. را بدرستی انجام دهد تا هم عملکرد موتور خوب باشد و هم کم ترین آسیب به آن برسد. وقتی موتور گرم شد. اگزوز خودرو نیز بسیار گرم شده. و حرارت آن افزایش می یابد. در این وضعیت یعنی وقتی اگزوز به اندازه زیادی گرم شده است. باید خروج آب از اگزوز بصورت بخار باشد. اگر وقتی حرارت اگزوز خیلی بالا است. و هنوز حجم زیادی از قطرات آب از گزوز خارج می گردد، لازم است تا به نمایندگی مجاز مراجعه نمایید تا موتور خودرو از جهات مختلفی بررسی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *