علل استارت نخوردن خودرو

دلایل استارت نخوردن ماشین

چرا گاهی خودرو استارت نمی خورد؟

برای این‌که اتومبیل حرکت کند باید در ابتدا استارت زده شود، حال اگر ماشین استارت نخورد استفاده از آن برای جابه‌جایی میسر نیست. از همین رو در صورتی که خودرو استارت نخورد باید به دنبال علت آن باشید تا بتوانید وضعیت را به حالت عادی برگردانید. عوامل مختلفی در استارت نخوردن خودرو تأثیرگذار است که با بررسی آن‌ها با توجه به علائم موجود می‌ توانید مشکل رخ داده را برطرف نمایید. 

برای دانستن علل استارت نخوردن اتومبیل باید به خوبی نشانه‌ های موجود  را دنبال کنید تا بتوانید به سر منشأ مشکل رسیده و مشکل را برطرف نمایید. در ادامه به چند نکته درمورد علل استارت نخوردن خودرو اشاره کرده ایم.

 

دلایل استارت نخوردن خودرو

۱. با باز کردن سوئیچ هیچ نشانه ای را نمی بینید

در حالت عادی با باز کردن سوئیچ چراغ‌های پشت صفحه کیلومتر روشن می‌شوند. اما اگر زمانی این چنین نشد یعنی مشکلی رخ داده است. در ابتدا باید فیوزها را بررسی کنید. در صورتی که درون جعبه فیوز مشکلی نبود باید به سوئیچ و مغزی آن نگاهی انداخت. دقت داشته باشید که سیم‌کشی سوئیچ و سوکت را چک کنید.

به احتمال زیاد تا به اینجا مشکل مشخص شده باشد اما در صورتی که نتوانستید مشکل را بیابید و آن  را برطرف نمایید باید در این مرحله به سراغ باتری رفته و تست سلامت باتری را انجام دهید.

۲. بعد از استارت زدن خودرو بدون هیچ عکس العملی روشن نمی شود

 در صورتی که بعد از استارت زدن، اتومبیل روشن نشد و هیچ اتفاقی هم با استارت زدن رخ نداد باید در ابتدا مغزی سوئیچ را بررسی کرد. بعد از این هم باید به سراغ مسیر سیم‌کشی سوئیچ تا استارت رفت. در آخر هم نوبت به استارت می‌رسد. در صورتی که هم سوئیچ و هم سیم‌کشی سالم بود باید نگاهی به زغال و آرمیچر استارت انداخت. زیرا یا زغال تمام شده و یا آرمیچر سوخته است. در این شرایط می‌توان به وسیله هل دادن ماشین را روشن کنید.

۳. سوئیچ وصل است اما اتومبیل استارت نمی خورد

ممکن است که بعد از استارت زدن خودرو برق اتومبیل وصل شده و کنسول مربوط به صفحه کیلومتر روشن شود اما ماشین استارت نخورد. در چنین شرایطی در زمان استارت زدن برق قطع می‌شود. در چنین شرایطی باید باتری را بررسی نمایید.

باتری اصلی‌ترین گزینه برای منشأ خرابی می باشد. در صورتی که مشکل زیادی ندارد می‌توانید ماشین را هل بدهید یا با باتری به باتری کردن ضعف باتری اتومبیل خود را برطرف کنید. اما در صورتی که باتری دچار ایراد اساسی است باید آن را تعویض کرد.

باتری به باتری کردن خودرو

۴. در زمان استارت زدن صدای نامتعارفی را می شنوید

ممکن است که با استارت زدن صدایی مانند تق‌تق به گوش برسد. در این حالت باید استارت را بررسی کرد زیرا بخش اتوماتیک آن دچار ضعف شده است. همچنین گاهی اوقات بعد از استارت زدن صدایی مانند قیژ به گوش می‌رسد که در این شرایط باز هم باید به سراغ استارت رفت و آن را بررسی کرد.

یکی از عواملی که می‌تواند موجب استارت نخوردن ماشین شود خرابی چرخ‌ دنده‌ می باشد. صدای قیژ نشان دهنده خرابی چرخ‌دنده است. اما ممکن است که با شنیدن صدای قیژ مشکل از دوشاخه باشد. به همین دلیل در هنگام چک کردن چرخ‌دنده دوشاخه را هم بررسی کنید تا در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

۵. خاموش شدن ناگهانی خودرو مدتی بعد از روشن شدن

خرابی دینام می‌تواند موجب تخلیه باتری شود. دینام در زمان روشن بودن خودرو اقدام به شارژ کردن باتری می‌ کند. اما زمانی که دینام خراب شود باتری بعد از مدت زمان معینی تخلیه می‌ شود به همین دلیل هم بعد از خاموش شدن اتومبیل دیگر نمی توانید آن را روشن کنید. از همین رو باید دوباره باتری را شارژ کنید تا بتوانید ماشین را روشن کنید. لازم به ذکر است که باید دینام را هم تعمیر کنید تا دیگر چنین مشکلی رخ ندهد.

 

سخن آخر علل استارت نخوردن خودرو

علت استارت نخوردن ماشین را در این مقاله به‌طور کامل عنوان کردیم. کافی است این مقاله را بخوانید و موارد گفته شده را بررسی کنید تا بتوانید مشکل رخ داده را برطرف نمایید. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکلی تیم امدادرسانی خودرو بر البرز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *